'Elkaar verder brengen'

'Elkaar verder brengen'

Greenhouse Sustainability bestaat 10 jaar. De komende tijd blikt het bedrijf met enkele goede relaties terug op de samenwerking door de jaren heen én wordt naar de toekomst gekeken. Zoals met Nancy van Kleef van FM Group.

Wat doet FM Group?
FM Group exporteert bloemen, planten en accessoires naar 104 landen. Samen met meer dan 2.000 collega’s wereldwijd willen wij elke schakel in de keten ondersteunen om het beste resultaat te behalen. ‘Empowering floral partners’ is daarom ook onze slogan. Vele bekende verkooplabels zoals FleuraMetz, Hilverda De Boer, Holland Indoor Plants, Anton Spaargaren en Verdel maken deel uit van onze groep. Wij richten ons op drie doelgroepen, bloemisten, groothandel en retail, met specifieke dienstverlening en mogelijkheden.

Wat betekent duurzaamheid voor jullie?
Duurzaamheid is een rode draad in onze strategie en bedrijfsvoering. Niet een thema wat is toegevoegd aan onze competenties, maar een intrinsieke motivatie die al sinds jaar en dag zorgt voor duurzame initiatieven. Duurzaamheid wordt nu door wet- en regelgeving geformaliseerd voor iedereen. Vanuit een eigen visie op duurzaamheid voor onze groep, nemen wij regie in de wijze waarop dit onderwerp plek krijgt in onze dagelijkse activiteiten.

Wat is jullie relatie met Greenhouse Sustainability?
De verbinding met Greenhouse Sustainability bestaat al lang. We hebben vele fasen in de samenwerking doorlopen. Elke keer vinden wij elkaar weer in de ontwikkelingen die gaande zijn als het gaat om duurzaamheid. De kennismaking met Henri Potze is ontstaan vanuit gezamenlijke passie voor de sierteelt en de mogelijkheden die deze sector biedt. We hebben inmiddels verschillende pilots gedraaid en samengewerkt om de sector weer een stap verder te brengen op het pad van duurzaamheid. Zowel de samenwerkingsrelatie als de leverancier/klantrelatie is al jaren van toepassing.

Lees het volledige interview

Bron: Greenhouse Sustainability

Deel artikel



Meest gelezen