Magical wint TuinZaken Retail Awards 2018

21-02-2019    09:42   |    Goedemorgen

Het zijn goede tijden voor groene en bloeiende kamerplanten. De trend van veel groen in huis zet zich onverminderd voort. Veel kwekers en kwekersverenigingen alsook leveranciers komen met aansprekende concepten, pot-plantcombinaties en vooruitstrevende en milieuvriendelijke verpakkingen. Daarbij blijken ook plantconcepten steeds vaker een merkbeleving te genereren.

Fusioncolors is vanaf 2011 planten met toegevoegde waarde gaan ontwikkelen. The green bottle garden met diverse arrangementen - van cactussen tot Phalaenopsis - is daarbij een succes gebleken in de tuincentra. ‘Een compleet biotoopje dat goed verkoopt.’ Karma Plant viel op door de mooie collectie Anthurium ‘Million Flowers’ met goede verkoopresultaten. Ook de speciale doosjes voor vijf tot tien planten van duurzame, 100% recyclebare karton oogsten waardering. Lova, life on lava is een bijzonder concept bestaande uit lava stenen waarop planten groeien. ‘Een collectie met net weer andere planten. Geen geldmaker maar puur een uniek product.’

Magical Colours your Home komt met de kleine compacte hortensia Magical Revolution voor binnen. Kleurtonend en bloem verkleurend met 150 dagen bloeigarantie geeft ‘t een hernieuwde boost aan het bloeiend overig assortiment – een productgroep die zwaar onder druk staat. Magical Revolution is al langere tijd verkrijgbaar in het buiten-assortiment en vindt nu ook zijn weg op de kamerplantenafdeling - de plant blijft daarbij ook lang goed in het schap.

De bijbehorende Facebook campagne is briljant bedacht. Er zijn planten uitgedeeld met het verzoek of mensen willen posten over het verloop van de bloem.

Hiermee is gigantisch veel publiciteit gescoord. Kortom heel compleet: met de storytelling, de communicatie naar de consument en de Facebook campagne die er aanhangt heeft het concept zich reeds bewezen. ‘Het prominent geven van 150 dagen bloeigarantie straalt vertrouwen uit’.

Aldus de vakjury, die bestond uit Peter Admiraal (Ranzijn tuin & dier), Patrick Coppelmans (TC Coppelmans Nuenen), Peter Paul Kleinbussink (Intratuin), Marcel Koene (TC De Carlton), Joke Schalk (Life&Garden Etten-Leur), Brenda Horstra (Tuinbranche Nederland), Frank van der Heide (Tuinbranche Nederland), Anita Meuleman (TuinZaken en Garden Retailer) en Tjeerd Posthumus (TPK Media & Events).


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws