Anco Pure Vanda werkt aan nieuwe klanten

24-05-2016    11:42

Anco Pure Vanda, dé specialist in Vanda's in Wateringen, gaat op andere, dan de geijkte plekken haar product Vanda Orchidee promoten. Dat gebeurt onder andere bij de FloraDecora begin volgend jaar in de Messe in Frankrijk. Door haar product op andere plekken te presenteren, trekt het bedrijf nieuwe klanten. Deze klanten vragen echter wel weer aan andere manier van presenteren van het product.

De Vanda Orchidee van Anco Pure Vanda heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot één van de paradepaartjes van de Nederlandse sierteelt. Door continue investeringen in teelt en marketing is dit product een begrip geworden en heeft een naam verworven bij de consument. Eigenaar Steef van Adrichem is dan ook trots op zijn Vanda’s en de behaalde resultaten: “Vanda staat voor passie en kwaliteit. Het scala aan kleuren gecombineerd met de diversiteit maakt het tot een product met klasse, geschikt als cadeau, maar ook als versiering voor huwelijken en andere events”.

'Andere kijk op Vanda gekregen'

Van Adrichem realiseert zich echter ook dat achterover leunen niet aan de orde is. “In januari hebben we als Anco deelgenomen aan Christmasworld in Frankfurt om ons product te laten zien aan een ander publiek. Hier komen beslissers vanuit de hele wereld, die verantwoordelijk zijn voor de aankleding en inkoop van bijvoorbeeld tuincentra en retail. Maar ook de bloemist, de parfumerie en de weddingplanner zijn we daar tegen gekomen. Die contacten hebben ons een andere kijk gegeven op de Vanda." Samen met mede organisator Green Team Consultancy+ is direct na Christmasworld gewerkt aan de vertaling van deze andere kijk op het product en haar verpakking.

Test bij  Breuninger
Naast de luxe uitstraling van de huidige verpakking is een meer natuurlijke verpakkingsvorm ontwikkeld door Birgit Seemann, die beter aansluit bij bijvoorbeeld de Duitse markt. Dit is door Green Team Consultancy+ getest bij warenhuis Breuninger in Düsseldorf. “Breuninger is een keten van warenhuizen in Duitsland, welke zich qua positionering tussen de Bijenkorf en Harrod’s in bevindt. We hebben daar deelgenomen aan een klantenavond en de producten van Anco laten zien. De reacties waren zeer positief en lieten zien dat de natuurlijke verpakkingsvorm zeer goed aansluit bij het Duitse publiek”, vertelt Ronald van den Breevaart: “Deze informatie is voor Anco Pure Vanda van grote waarde en laat zien dat je product tonen aan een ander publiek de ontwikkeling bevordert. Dus neem regelmatig, ondanks eventuele koudwatervrees, deel aan activiteiten die de kijk op je product kunnen veranderen.”

In gesprek komen met nieuwe wereld
Steef: “Wij hadden onze twijfels bij Anco Pure Vanda over onze deelname aan Christmasworld en een eventueel vervolg in Floradecora. Nu zijn we ervan overtuigd dat we dit als bedrijf moeten doen om in gesprek te komen met die nieuwe wereld, die ons een andere kijk kan geven op ons product en kansen biedt op marktvernieuwing. Hierdoor worden we alleen maar beter. De komende tijd zullen we de nieuwe verpakkingsvorm verder vorm geven."

Fotobijschrift: De producten van Anco Pure Vanda zijn getest bij warenhuis Breuninger in Düsseldorf in een nieuwe verpakking.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws