Merkbeleving om bij in slaap te vallen

19-03-2018    10:26   |    Goedemorgen

Tijdens het grote SXSW-festival in Austin, Texas, gaven matrassenmerk Beautyrest en lichtfabrikant Philips een 'slaapconcert'.

Wie wel eens een beurs bezoekt, weet hoe veel genialiteit het kost om een bedrijf of product op te laten vallen in de massa. Op één van de grootste en hipste beurzen ter wereld, SXSW in Austin, Texas, is dat nog een factor tien lastiger, omdat de grootste bedrijven ter wereld de meest creatieve mensen en miljoenen euro's investeren om met de beste merkbeleving te komen tijdens het festival.

Zo gaven matrassenboer Beautyrest en de lichtbouwers van Philips een zogenaamd slaapconcert. Het concert, dat 'Sleep' genoemd was, duurde acht uur lang en is in elkaar gezet door componist Max Richter. 150 bezoekers waren welkom om het concert bij te wonen... in pyjama. De bezoekers mochten liggen op een matras van Beautyrest en werden visueel gestimuleerd om te slapen door de klanten van Richter en de wake-uplight van Philips. 

De bedrijven hopen dat door de bezoekers te laten slapen tijdens één van de drukste festivals ter wereld men de bedrijven zou associëren met goede nachtrust.

Bekijk een Facebookfilmpje hier.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Coforta keert winst uit

Op woensdagavond 14 april 2021 heeft de Algemene Ledenvergadering van Coöperatie Coforta besloten om over te...

Mamabubbel...

In het afgelopen jaar hebben moeders meer rollen vervuld dan ooit. Vaak vanuit huis zijn de moeders: juf, kok,...