Greenco participeert in De Veldkantine

12-06-2018    15:35   |    Goedemorgen

Met De Veldkantine participeert Greenco in een nieuw totaalconcept voor extra verkoopcapaciteit. De Veldkantine is een compleet ingericht mobiel verkooppunt van waaruit tijdens sporttoernooien of -evenementen warme en koude drankjes en snacks worden verkocht.

Yvonne Vanlier, manager marketing en communicatie: “Wij willen met Tommies snackgroenten overal en altijd beschikbaar zijn, ook in het sportkanaal. De Veldkantine is voor ons een mooie manier om een gezond alternatief voor iedereen langs de lijn mogelijk te maken. Met naar verwachting 20 toernooien waarop De Veldkantine alleen al dit jaar wordt ingezet, bereiken we tenminste 25.000 consumenten.”

Het is een bekend gegeven. Tijdens een wedstrijd willen bezoekers wat eten of drinken, maar niemand wil naar de kantine om het te kopen. Het gevolg? Verveelde kantinemedewerkers tijdens de wedstrijd en lange rijen als de wedstrijd is afgelopen. Dat moest anders, vonden ze bij Opmerken, de partij die ook Profkantine runt waar ruim 2000 sportkantines bij zijn aangesloten. Carletta Jacobs is als business development manager van Opmerken betrokken bij De Veldkantine. “Vanuit Opmerken zijn we continu bezig nieuwe mogelijkheden te ontwikkelen om meer rendement te halen uit kantineverkopen en gelijktijdig de zichtbaarheid van onze aangesloten merken te vergroten. Het concept van De Veldkantine sluit hier naadloos op aan.”

Sterk team

Met een aantal merken die participeren in De Veldkantine werkt Profkantine al samen, zoals met Pepsico, Mars, Haribo, Arla, Kwaremont en Wittekerke Rosé. Verder zijn naast Greenco met Tommies de volgende partners aangesloten: Banketgroep, Dolce Gusto en Bel. Ook aan zonnebrand en regencapes is gedacht. Een breed en compleet assortiment met bekende en aantrekkelijke merken die elkaar versterken. Het assortiment van De Veldkantine passen we aan per toernooi, de bevoorrading en bemensing is geheel in handen van Opmerken. Betalen gaat contant, per pin of contactloos. De Veldkantine kan alleen worden gehuurd inclusief personeel, er komen altijd twee medewerkers mee. Een belly-tray, om nog directer langs de lijn te verkopen, behoort tot de mogelijkheden. Jacobs: “De Veldkantine is echt helemaal compleet. En door de inzet van gekwalificeerd personeel is de kwaliteit gewaarborgd.”

Van aanbod naar vraag

Voor de deelnemende merken is De Veldkantine een mooie manier om tijdens toernooien en evenementen extra zichtbaar en makkelijker verkrijgbaar te zijn op de sportvelden. Yvonne Vanlier: “Greenco is altijd op zoek naar nieuwe innovatieve samenwerkingen die bijdragen aan onze ambitie om Nederland een beetje gezonder te maken. Door met  De Veldkantine aanwezig te zijn tijdens sportevenementen bereiken we een groot aantal mensen op een ander moment en op een unieke manier en stimuleren zo het eten van groenten. En waarom zou je tijdens genieten van sport geen groenten snacken? Tommies snackgroenten zijn niet alleen lekker, maar zitten ook nog eens vol vitaminen, vocht en eigenschappen die sporters én toeschouwers goeddoen.”

Zaterdag 9 juni is De Veldkantine van start gegaan met zijn tour langs de Nederlandse sportvelden. Tot nu toe is de trailer de enige in zijn soort, sportkantines kunnen er alleen op afspraak gebruik van maken.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Weet u waar dit is?

Voor de speciale editie van KAS Magazine komen we bij heel veel bijzondere bedrijven.

Let op waterkwaliteit bij lozen

De meeste glastuinbouwbedrijven zijn aangesloten op de riolering en lozen naast huishoudelijk afvalwater zoals water uit de kantine en de...