Dagelijks informatie en bloemeninspiratie

Dagelijks informatie en bloemeninspiratie

Bloemisten worden vanaf donderdag 7 september elke dag geïnformeerd en geïnspireerd door het nieuwe concept ‘Elke dag bloemen-informatie en inspiratie’ van de promotiecampagne 365 dagen bloemen. Ongeveer 1.800 kwekers maken deze campagne mogelijk. Zij telen meer dan 150 verschillende bloemen in meer dan 15 landen en verhandelen dit via Royal FloraHolland. Doel? Samen verkoopkansen ontwikkelen voor de bloemist.

Een levensgrote bureaukalender stond donderdag 7 september op de 365 dagen bloemenmarkt, onderdeel van de  Royal FloraHolland Autumn Fair  in Aalsmeer. Elke dag van de maand ‘september’ op deze bureaukalender heeft een kaartje met een QR-code. De code leidt de bezoeker naar het digitale platform waar de bloem van deze dag wordt uitgelicht. Dit wordt niet alleen gedaan in september maar op élke dag van het jaar wordt er een product uit de 365 dagen bloemen campagne onder de aandacht gebracht bij de bloemist. Bloemisten vinden op het platform alle informatie per bloem op de desbetreffende dag van de maand. Denk aan cultivars, verzorgingstips en verkoopadvies. Op het platform vindt de bloemist ook inspiratie in de vorm van boeketten en arrangementen en interessante verhalen.  

Bloemen toevoegen aan collectie(s)
Een mooie aanvulling op het platform, is dat de bloemist de bloemen uit de campagne kan toevoegen aan persoonlijke collectie(s) of het maken van een favorietenlijstje.  Om efficiënter te werken en kosten te besparen kan de bloemist de collectie of het favorietenlijstje naar zichzelf mailen of de bloemist kan direct inkopen op de webshop van zijn of haar vaste leverancier. Ook kunnen de inspiratiebeelden rechtenvrij worden gedownload. Bloemisten hebben verder de mogelijkheid om zich in te schrijven voor het gratis thema magazine met daarin onder andere verhalen van bloemisten, trends, tips en inspiratie.

Promotiecampagne 365 dagen bloemen
De bloemen van de campagne worden vanaf nu iedere dag uitgelicht via het platform www.365dagenbloemen.nl. Dit gebeurt in vier verschillende talen.  De campagne draait ook op de social media-kanalen (Instagram, Facebook en Pinterest) van 365 dagen bloemen. Er worden nieuwsbrieven verspreid en er verschijnt vanaf januari 2024 twee keer per jaar in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Engeland een gratis thema-magazine.

Bron:

Deel artikel