Crazy about Celosia!

Crazy about Celosia!

Retro-chic, uitgesproken, opvallend… en een beetje crazy. Dat is typisch Celosia! Deze geliefde bloem is een bijzonder verschijning met haar fluweelzachte, kronkelige bloemen en uitbundige kleuren. Toch kan Celosia ook verrassend subtiel zijn en te combineren op de meest uiteenlopende manieren. In samenwerking met 17 Nederlandse Celosia kwekers en veredelingsbedrijf Stadsland, heeft Evanthia het promotieplatform Crazy about Celosia opgezet.

Crazy about Celosia is een ode aan deze bizarre bloemen en een feest van inspiratie. Het biedt een plek waar het brede aanbod gepresenteerd wordt èn de kwekers die de prachtigste Celosia variëteiten telen in de spotlight staan.

Nog meer genieten van Celosia
Het actuele Celosia aanbod wordt aangevoerd door de toonaangevende series Act en Reprise. Daarnaast zijn er heel veel unieke specialties beschikbaar. De klassieke hanenkam is misschien het meest bekende Celosia-type. Er zijn ook bolvormige Celosia’s met een hersenachtige structuur, pluizige pluimen, extreem grote waaierbloemen (zoals Turbo & Unlimited) en èchte boeket-boosters (Jack serie) met tal van bloemen langs de steel. Het actieve veredelingsprogramma van Stadsland en Evanthia zorgt steeds voor vernieuwing in kleuren en verschijningsvormen.
Door continue productontwikkeling en nieuwe manieren manieren van telen zijn er inmiddels mogelijkheden ontstaan om Celosia bijna jaarrond aan te bieden. Celosia maakt een verandering door van fleurige zomerbloem naar een vaste topper in het schap, met een aansprekend kleurenpalet dat jaarrond inspireert. En over het schap gesproken: veel Crazy about Celosia kwekers leveren hun bloemen in kleurrijke, herkenbare kragen en er zijn posters en visuals beschikbaar om de “Celosia-gekte” nog meer kracht bij te zetten in de winkel.

Iedereen Crazy about Celosia
Vanuit de coördinerende rol van Evanthia binnen Crazy about Celosia, zet het Westlandse veredelingsbedrijf samenwerkingen op met exporteurs en andere schakels in de keten, voor specifieke promotieacties naar klantgroepen die al dan niet vertrouwd zijn met Celosia. De focus ligt op het onder de aandacht brengen van de nieuwigheden bij bestaande kopers en het presenteren van de kernboodschap en (nieuwe) mogelijkheden van de productgroep aan potentiële nieuwe klantgroepen. De website en social media kanalen van Crazy about Celosia bieden ondersteuning en delen het laatste nieuws, informatie, aanbod en inspiratie.

Om een totaalbeeld te krijgen van alle beschikbare variëteiten kunnen bezoekers van de website het aanvoerschema van week 15 tot week 50 en individuele kwekersinformatie raadplegen. Met de lancering van het nieuwe promotieplatform, wordt het startsein gegeven van een extra lang en kleurrijk Celosia seizoen.

Bron:

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v