Chrysanten kleuren Frans bloemenevent

Chrysanten kleuren Frans bloemenevent

Chrysanten waren het afgelopen weekend de eregast op Villa de Syam in het hart van de groene Juravallei in Frankrijk. Op het allereerste bloemenevenement op deze locatie betoverden ca. 5.000 chrysanten in verschillende kleuren, vormen en formaten de bezoekende consumenten en waren ze hoofdingrediënt in bruidswerk tijdens bloemistenwedstrijden.

Met grootse decors, workshops, shows, een plantenmarkt en bloemenwedstrijd wilde de organisatie zowel professionals als niet-professionals inspireren en ook de beroepen in de sector onder de aandacht brengen. “Dit is de eerste editie van Printemps Palladien. Met dit event wilden we een nieuwe weg inslaan, zowel qua vorm als inhoud, om bezoekers een echt 'wow'-effect te bieden", aldus Gaëtan Jacquet, gerenommeerde bloemist en trainer en tevens initiatiefnemer en organisator van dit project. "De eindconsument speelt een essentiële rol in het vermogen van de sector om te innoveren: het is aan ons om hen te bereiken, te informeren en te inspireren".

Chrysanten, de ideale partner voor buitengewone creaties
Een van de hoogtepunten van Printemps Palladien zijn reusachtige monoflorale decoraties. Stuk voor stuk vertellen ze een verhaal en zetten ze één bepaalde bloem in de schijnwerpers. Met chrysanten werd een geel en groen lint gemaakt in de kleuren van de huisstijl van Villa de Syam. Deze decoratie nodigt bezoekers uit om te dagdromen en bevat chrysanten met grote bloemen in verschillende vormen en texturen. Daarnaast zijn verschillende boerderijdieren versierd met veelkleurige chrysanten in alle soorten: pluis-, tros- en santini. Jacquet: “Chrysanten zijn robuust en ongelooflijk veelzijdig, waardoor ze perfect zijn voor zowel binnen maar ook voor buitenpresentaties op events als deze”.

Palladium Flower Cup: chrysanten voor bruiloften
Op het evenement was ook een nationale wedstrijd waarin 10 getalenteerde bloemisten het tegen elkaar opnamen in onderdelen waarin de geschiedenis en symboliek van geselecteerde bloemen werden gecombineerd. Chrysanten werden gebruikt in bruidswerk met het thema "tussen Europese en Aziatische tradities”.

De sponsoring van chrysanten op Printemps Palladien is onderdeel van de collectieve promotiecampagne ‘Just Chrysanthemum For the Win’. Projectleider Brigitte Hagen: "De Printemps Palladien is een unieke kans om het potentieel van de chrysant in Europa te laten zien: veelzijdigheid in kleur en vorm, robuuste bloemen met een bovengemiddelde houdbaarheid, maar ook het vermogen om bloemisten en eindconsumenten keer op keer te verrassen en te verleiden.”

Bron:

Deel artikel