Tevredenheid over IPM

Tevredenheid over IPM

"De vreugde dat IPM Essen eindelijk weer kon plaatsvinden was voelbaar in elke hal en bij elke stand." Zo vat Oliver P. Kuhrt, CEO van Messe Essen de beursweek samen.

Het weerzien van de groensector bleek internationaler dan verwacht. Meer dan 40.000 vakbezoekers uit meer dan 100 landen kwamen naar de Messe Essen om informatie uit te wisselen en bestellingen te plaatsen. Het aanbod was breed: van 24 tot en met 27 januari presenteerden 1.330 bedrijven uit 46 landen hun innovaties en nieuwe producten op het gebied van planten, techniek, bloemschikken en tuininrichting. Vooral klimaatplanten, milieuvriendelijke verpakkingen en veenalternatieven waren in trek, zo laat de organisatie weten.

"We kijken terug op intensieve en succesvolle beursdagen. In alle hallen kon men levendig ervaren wat tuinbouwondernemerschap inhoudt - of het nu gaat om nieuwe technologie, nieuwe rassen of nieuwe zakelijke ideeën. Zo gaan we de uitdagingen van de toekomst aan. Na de uitbraak van de pandemie was het een absolute must om erbij te zijn. De reünie was belangrijk voor iedereen", aldus Jürgen Mertz, voorzitter van de Centrale Tuinbouw Vereniging (ZVG), de conceptuele sponsor van IPM Essen.

90 procent van de vakbezoekers was tevreden over het aanbod van producten en diensten op IPM Essen 2023. 91 procent plant een herhalingsbezoek, 92 procent beveelt IPM Essen aan bij anderen. Van de exposanten is 95 procent van plan om weer deel te nemen. De volgende gelegenheid is van 23 tot en met 26 januari 2024, wanneer de 40e IPM ESSEN wordt gelanceerd op de Messe Essen met een speciaal jubileumprogramma.

Bron:

Deel artikel