Blog: 'Groupon-mensen'

15-12-2017    08:57   |    Glenn Mostert

De mensen van het team 'Goedemorgen' gaan ook geregeld een weblog schrijven. Vandaag de eerste blog van Glenn Mostert. Hij is beeldspecialist voor Goedemorgen en voor KAS Magazine. Glenn schreef deze weblog exclusief voor de website van Goedemorgen.

Iedereen houdt van een voordeeltje. Sommige mensen speuren het internet af om op zoek te gaan naar de meest voordelige aanbieding die zij kunnen vinden. En halen het liefst het onderste uit de kan. Dat gaat weleens gruwelijk mis, maar dat ter zijde. Tijdens een workshop bij een bekende fotograaf werden deze mensen gecatagoriseerd onder 'Groupon Mensen’.

In mijn werk als fotograaf willen deze mensen tegen een zo laag mogelijke prijs zoveel mogelijk foto’s binnen harken. Zij houden zich bezig met kwantiteit in plaats van kwaliteit. ‘Krijgen wij dan niet alle foto’s?’ wordt er dan gevraagd. Van de misschien wel honderd foto’s die gemaakt worden, komt er vaak maar eentje boven de bank te hangen. Wat gebeurt er met de overige 99 foto’s? Die eindigen in een mapje op de computer en er wordt nooit meer naar gekeken. Om dat te voorkomen, stuur ik dan alleen de beste 10 foto’s. 10 foto’s die fantastisch zijn, je mee terugnemen naar een moment en die je een gevoel van geluk geven. Ik weet zeker dat er op deze manier meer waarde aan de foto’s wordt gehecht. Dus als ik dan terugkom op de vraag ‘Krijgen wij dan niet alle foto’s?’ is het antwoord; ‘Nee, jullie krijgen de beste 10 foto's’.

Op het moment dat dit vooraf duidelijk is voldoe je aan verwachtingen. Wanneer ik achteraf met dit antwoord kom, zijn er teleurstellingen. Wat ik hiermee wil aangeven, is dat communicatie met je klanten vooraf heel belangrijk is. Dat klinkt als een enorm cliché, dat is het natuurlijk ook. Ik zou diegene die niet vooraf afbakenen wat de klant mag verwachten de kost niet willen geven. Zij krijgen namelijk altijd met teleurstellingen te maken. Dan ga je van goedmakertje naar goedmakertje. Een tijdrovende business waar je onderaan de streep niets aan overhoudt. Vraag jezelf dus af, werk jij voor de Groupon-mensen?


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Omzet BelOrta groeit 7%

Het Belgische groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een omzet gehaald van 439 miljoen euro. Dat is een stijging van 7% ten opzichte...