Blog: 'Ga voor goud!'

06-03-2018    10:40   |    Rob Helderman

Een weblog van Rob Helderman, E-commerce manager bij Royal Brinkman, exclusief geschreven voor Goedemorgen.

De afgelopen weken was heel Nederland – of nou ja, eigenlijk heel de wereld – in de ban van de Olympische winterspelen. En dat begrijp ik heel goed, want wát een topprestaties zijn er weer geleverd! Ik vind het enorm mooi om te zien hoe al die topsporters ervoor knokken om het maximale uit zichzelf te halen, zichzelf constant willen verbeteren en geen genoegen nemen met ‘gewoon goed’.

Natuurlijk kan je topsport niet vergelijken met e-commerce, maar toch zijn dit eigenschappen die je ook terugziet in het bedrijfsleven. Ook daar wil je dat er een omgeving wordt gecreëerd waar iedereen het maximale uit zichzelf kan halen, zodat je met zijn allen nét een stapje verder kan gaan dan je concullega’s. Net als de sportwereld neemt het bedrijfsleven geen genoegen met ‘gewoon goed’: we gaan voor goud! Dat is ook nodig, want klanten verwachten meer en meer van bedrijven en als organisatie moet je er hard voor knokken om aan die verwachtingen te kunnen voldoen.

Daarom is het belangrijk om werknemers uit te dagen om zich te ontwikkelen op zijn of haar vakgebied: zo wordt iemand gestimuleerd uit te groeien tot de expert in zijn vakgebied, zodat hij kansen ziet en deze optimaal kan benutten. Heeft iemand een goed idee en kan hij onderbouwen waarom je hier als bedrijf mee aan de slag moet? Ga er dan mee aan de slag! Kansen grijpen is ook lef hebben: niet altijd kiezen voor de gebaande paden, maar out-of-the-box denken en jezelf willen overstijgen.

Een ander element van de Olympische spelen wat je vaak terugziet in het bedrijfsleven, is het ‘wij-gevoel’: successen die je behaalt, zorgen voor een gevoel van saamhorigheid. Successen behaal je namelijk niet in je eentje of met je eigen afdeling; dat doe je met zijn allen. Een mooi voorbeeld hiervan is onze webshop royalbrinkman.nl. Met het complete Royal Brinkman team hebben we ervoor kunnen zorgen dat royalbrinkman.nl de afgelopen jaren enorm is gegroeid. Sterker nog: ook onze klanten spelen hierin een belangrijke rol. Zonder hun tips, input en feedback hadden we dit nooit voor elkaar kunnen krijgen. Dat is voor mij goud waard!

Heb jij tips? Laat het weten in een reactie hieronder!


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Wie wint de Duurzaamheidsprijs?

Op 10 oktober, de Dag van de Duurzaamheid, wordt bekend wie het meest duurzame bedrijf van de Duin & Bollenstreek 2018 is: het hout, de...

Telefoon uit tijdens eten

Google Assistent laat ouders telefoon van kind uitzetten tijdens eten. Google heeft de mogelijkheden van zijn toezichtsapp voor ouders...